دسته‌بندی نشده

محاسبات ذهنی برای کودکان

محاسبات ذهنی برای کودکان

محاسبات ذهنی برای کودکان:

یک راه که بسیار برای کودکان مفید هست استفاده از محاسبات ذهنی می باشد.محاسبات ذهنی قادر خواهد بود که چهار عمل اصلی را انجام دهد و مسایلش رو حل کند و از این متد استفاده کند. این متدها کلید اصلی در ریاضیات می باشند و سرعت و درستی و چیزهای دیگر رو آسان کند.

ساختن اعتماد به نفس در ریاضیات با تکرار حاصل میشود. افزایش سرعت و ارتباط دادن در ذهن،مهارتهایی که در کل زندگی مورد استفاده قرار میگیرد.به محض اینکه کودک ما در محاسبات ذهنی قوی شود او می تواند به بسیاری از مشکلاتش فائق آید.

در زیر راهها و ایده هایی برای ساده که کودک شما را در یادگیری حمایت می کند ارائه می دهیم:

فلش کارت:

هیچ وقت تکرار را دست کم نگیرید.این شگفت انگیز هست که یک کودک چندبار به تکرار نیاز دارد. فلش کارت یک راه مناسب برای یادگیری توام با سرگرمی می باشد.سعی کنید همیشه آنها را همراه خود داشته باشید چرا از کرنومتر ساعت گوشی خود برای ایجاد یک چالش استفاده نمی کنید؟

فلش کارت در آموزش چرتکه یکی از ابزار های اساسی است که مدرسین با بازی و شیوه های مختلف از آن برای تقویت حافظه و تقویت هوش بصری کمک می گیرند.

پازل:

بسیاری از پازلها و نیاز به دانش اعداد دارد.پازلهایی مثل سودوکو،معمای اعداد و جدول اعداد بهترین راه برای یادگیری می باشند.

اپلیکیشنهای و بازیهایی برای محاسبات ذهنی:

در حال حاضر بسیاری بازی و اپلیکیشن برای بازیهای ذهنی وجود دارد و بسیار برای کودکان سرگرم کننده می باشند.

از نمونه پازل های محبوب می توان به پازل مکانیکی مکعب روبیک اشاره کرد که محبوب ترین آن روبیک سه در سه می باشد. کودکان در یادگیری روبیک علاوه بر تقویت حافظه ، هوش فضایی خود را تقویت می کنند.

اثرات محاسبات ذهنی:

یکی از تاثیرات مثبتی که محاسبات عددی دارد تقویت حافظه می باشد که باعث میشود کارها با سرعت بیشتری انجام شود و کودک پیشرفت کند.

مجموعه روبوکد با توسط به روزترین متد آموزشهای مربوط به محاسبات ذهنی را ارئه می دهد و رشد فرزند شما را تضمین می کند.

در زمینه محاسبات ذهنی اصولی زیادی وجود دارد که باید این اصول رعایت شود از جمله یادگیری متدهای مختلف،تاریخچه محاسبات ذهنی و همانطور که در بالا اشاره کردیم تمرین و تکرار که از اصول آموزش محاسبات ذهنی می باشد.

نقش تمرکز و تمرین در محاسبات ذهنی:

تمرکز مهمترین آیتم در محاسبات ذهنی می باشد و کسی که به دنبال یادگیری در این زمینه می باشد باید اول از همه تمرین تمرکز را انجام دهد. البته در این زمینه فقط تمرکز کافی نیست و باید تمرین و تکرار نیز داشته باشیم  و بدون این کارها موفق نمیشوید.در کلاسهای محاسبات ذهنی با استفاده از تکنیکهایی این دو امر را افزایش می دهد و هنگامی که تمرکزشما بالا برود سایر حواس هم با تمرکز بیشتری کار می کنند.

ریاضیات از کودکی برای ما یک کابوس بوده است و درک درستی از آنها ندارند ولی اگر با علاقه و سرگرمی ریاضیات را به  کودکان آموزش دهیم آنها نیز به ریاضیات علاقه مند خواهند شد و در این میان تنها نقش خانواده مهم نیست بلکه معلمان نیز نقش مهمی دارند.

چرتکه و محاسبات ذهنی:

هنگامی که کودکان از سن پایین شروع به تمرین تمرکز می کنند در واقع از همان سن یادمی گیرند که از ذهن و فکر خود درست استفاده کنند و یکی از این راهها استفاده یادگیری چرتکه می باشد.مجموعه روبوکد با دارای مربیان کارآزموده در این زمینه می باشد و تلاش می کند تا با استفاه از چرتکه محاسبات ذهنی را به فرزند شما آموزش دهد. یادگیری چرتکه ذهن را به چالش می کشد و کودک را مجبور می کند تا در مورد حاصل اعداد فکر کند.

بهترین خوراکیها برای تقویت هوش کودکان:

ویتامینهای گروه B   :

گروه ویتامینهای B بیشترین تاثیر را روی ذهن کودکان دارند کمبود ویتامین b1 , b6 , b12  بیشترین تاثیر را روی ذهن کودکان می گذار و باعث عدم تمرکز در آنها می شود و همچنین باعث ضعیف شدن حافظه می شود.

آهن:

کمبود آهن در بدن عموماً به صورت خستگی خودش را نشان می دهد و تاثیر مستقیم روی حافظه و تمرکز دارد.آهن جزء اصلی گلبولهای قرمز می باشد که حامل اکسیژن می باشد.گوشت قرمز فاقد چربی بهترین منبع دریافت آهن می باشد.

منیزیم:

منیزیم مستقیماً روی سلولهای عصبی تاثیر می گذارد  و کمبود آن باعث افزایش استرس می شود.آجیل و جو دوسر بهترین منبع برای کسب منیزیم برای بدن می باشد.

نوشیدنی:

غالباً اغلب کودکان آب کم می نوشند و این تاثیر منفی روی عملکرد ذهن و جس کودکان می­گذارد .آب،آب میوه های رقیق شده و دمنوش بهترین نوع نوشیدنی برای کودکان هستند.

در کنار تمام نکات گفته شده باید در نظر گرفت که محاسبات ذهنی باید به گونه ای باشد که برای کوک حالت و تفریح داشته باشد و از آن لذت ببرد و همراه شادی باشد تا باعث به جلو رفتن و پیشرفت کودک شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *