دسته‌بندی نشده

فواید لیوان چینی برای کودکان

بازی لیوان چینی جدای اینکه کودک شما چه سنی دارد حتی فرزند شما با هر هیکلی می تواند آن را انجام دهد.به این نکته توجه داشته باشید که سن کودک شما در این بازی اصلن مهم نیست و حتی در سنین بالاتر هم می تواند آن را انجام دهد ولی در سن های پایین تر به دلیل شکل گیری قدرت فکر کودک از اهمیت بالاتری برخوردار است.در مقاله زیر فواید لیوان چینی برای کودکان را بررسی می کنیم:

لیوان چینی و تناسب اندام:

لیوان چینی دارای بیش از 70 حرکت می باشد که در تناسب اندام بسیار موثر می باشد و باعث میشود کودک شما فعالیت زیادی داشته باشد و هم زمان از فکر خود نیز استفاده کند.

لیوان چینی در خانه:

این بازی برای کودکان در خانه هم می تواند بسیار مهیج باشد و مثل یک کتاب قصه برایش مهیج و شادی آور باشد.

لیوان چینی و اعتماد به نفس:

این بازی باعث ایجاد حس رقابت بین کودکان شده و همین ایجاد فضای رقابتی باعث ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در آنها می شود.مخصوصاً اگر پای مسابقات درمیان باشد انگیزه و هیجان در آنها بیشتر می شود.

لیوان چینی و پیشرفت تحصیلی:

در این بازی چون هر دو کره مغز فعال می شود سطح تمرکز آنها بالاتر می رود و مغز آنها رشد می کند و همین امر باعث پیشترفت تحصیلی آنها می شود.

دغدغه خانواده ها همیشه این هست که اوقات فراغت کودکان خود را چگونه پر کنند تا کمتر با موبایل و تلویزیون سرگرم باشند و همینطور با توجه به شرایط زندگی این روزها فعالیت های جسمی در منزل به مراتب سخت تر شده است لذا بازی لیوان چینی بهترین گزینه برای سرگرمی کودکان شما خواهد بود.از سوی دیگر ورزشی است که به هزینه زیادی احتیاج ندارد و با کمترین بودجه میتوان آن را فراهم کرد.

لیوان چینی و مهارتهای حرکتی:

لیون چینی برای کودکان با هر سطح توانایی قابل انجام و اجرا می باشد.این ورزش باعث افزایش مهارتهای حرکتی می شود:هماهنگ شدن چشم با دست، افزایش تمرکز و سرعت

مخصوصاً این ورزش در پیشرفت درس ریاضیات برای کودکان بسیار موثر می باشد چون همانطور که گفتیم هر دو کره مغز را فعال نگه می دارد.

از سایر مزایای این ورزش به افزایش روحیه کار تیمی نیز اشاره کرد لیوان چینی حس موفقیت در کودک را بدون تنش و استرس فراهم می کند.

متخصصان و پژوهشگران معتقدند که کودکانی که به طور مستمر با لیوان چینی در یک ماه کار می کنند در مقایسه با سایر کودکان در یادگیری ریاضیان موفق تر بوده اند.

تاریخچه لیوان چینی

آاولین بار این بازی در سال ۱۹۸۱ در شهر کالیفرنا ایالات متحده آمریکا انجام شد و پس از آن گذشت ۲۰ سال کم کم به محبوبیت رسیده است تا جایی که اولین دوره مسابقات جهانی آن در سال ۲۰۰۱ برگزار و بعد از آن  هر سال مسابقات قهرمانی جهان برای آن برگزار می شود. در ایران نیز نیز در چند سال اخیر توجه به این بازی افزایش داشته است. همچنین کلاس ها و کارگاههای خلاق محور نیز در مراکز مختلف آموزش برگزار می شود. نیاز به مربی نیز باعث شده تا کارگاهها و کلاسهای مختلفی برای تربیت مربی در این زمینه انجام شود.

بیشتر بخوانید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *