چرتکه

بهترین سن برای یادگیری چرتکه

چرتکه هنوز هم برای یک عده یک ابزار مهم برای محاسبات می باشد.یادگیری چرتکه امروزه امری مهم برای کودکان شده است زیرا رابطه مستقیمی با یادگیری مبانی ریاضیات دارد. در این مقاله بهترین سن برای یادگیری چرتکه را بررسی می کنیم:

بهترین سن برای یادگیری چرتکه:

بهترین سن برای یادگیری چرتکه بستگی به علاقه و توانمندیهای فرزند شما دارد.بعضی بچه ها زودتر شروع به یادگیری می کنند و بعضیها ممکن هست در سن بیشتری شروع کنند.مهمترین فاکتور در یادگیری چرتکه علاقه مندی و انگیزش می باشد.البته خانواده ها هم مد نظر داشته باشند که برای شروع چرتکه آغاز سن 4 سالگی می باشد.قبل از شروع کردن چرتکه کودکان می بایست یک پیش زمینه ای در خصوص ریاضیات و تشخیص اعداد از 1 تا 100 داشته باشند و چهار عمل اصلی را تا حدی بلد داشته باشد.به هر حال این مهم هست که چرتکه برای کودکان مهم می باشد.

بسیاری از شرکتها بر این اصل معتقدند که بهترین سن یادگیری چرتکه بین 4 تا 14 سال می باشد و اینکه چرا این سن بهترین سن برای یادگیری چرتکه انتخاب شده است به چندین علت می باشد:

دانشمندان معتقد هستند که 75 درصد توسعه سنی در بین این سالها اتفاق می افتد بنابراین چرتکه می تواند تاثیر مثبتی روی بهبود توسعه و کارایی مغز داشته باشد.

بنابراین این قضیه باعث افزایش مهارتهای بصری،شنوایی،تمرکز،حل مسائل و قدرت یادآوری می شود . همچنین گسترش حل مسایل ریاضی.همچنین کودکان در این سالها بسیار از لحاظ یادگیری قوی هستند و به راحتی یاد میگیرند پس به راحتی می توانند خود را با این دانسته ها تطبیق دهند.آنها در این سن مسولیت سنگینی ندارند ولی به راحتی می توان به آنها یاد داد.

چرتکه یک متد بی نقص می باشد:

وقتی سن بین 1 تا 3 می باشد خانواده ها غالباً شروع می کنند به آموزش به کودکان. اول ما به کودکان 1 تا 10 را یاد می دهند و سپس تا 100 را آموزش می دهند.برای شروع من پیشنهاد می کنم چرتکه را به عنوان یک اسباب بازی معرفی کنید.به آنها اجازه دهید که با چرتکه آشنا شوند.

یادگیری چرتکه:منفعت بسیار در یک ابزار:

– – افزایش مهارتهای روانی:چرتکه به کودکان کمک میکند تا منطق حساب آنها د یادگیری افزایش پیدا کند

– – ابزار مناسب برای تمرکز:تمرینات چرتکه کمک می کند تا تمرکز کودکان بالا برود و می تواند کودکان کمک کند تا حافظه بهتری داشته باشد.

– – افزایش توانایی حل مساله:چرتکه کودکان را وادار می کند تا تشویق می کند بچه ها را به شدت فکر کنند و مشکلات را حل کند وسودمند باشند برای زندگی آینده خودشان.

– – افزایش سرعت و دقت درستی:چرتکه می تواند به کودکان کمک کند تا انجام دهند عملگرهای ریاضی را با دقت بالا

– – افزایش عزت نفس:چرتکه می تواند کمک کند به کودکان تا عزت نفس بیشتری را داشته باشند در ریاضیات تواناییهاش افزایش پیدا کند.

– – افزایش دادن عملکرد کلی آنها در ریاضیات:تمرینات چرتکه باعث افزایش کارایی بچه ها در ریاضیات می شود که حتی روی دیگر مهارتهای دیگر کودکان نیز تاثیر می گذارد.

منبع:https://enthu.com/blog/abacus/abacus-age-to-start-learning/

https://www.mastermindabacus.com/blog_detail/17/right-age-to-start-abacus-training-for-kids

بیشتر بخوانید…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *