چرتکه, دسته‌بندی نشده

8 نکته آموزش چرتکه به کودکان

مقدمه

به عنوان والدین فرزند خود ، همیشه به دنبال ساخت شروعی موفق در زندگی برای فرزندان خود کرده اید. این موضوع شامل آموزش برخی مهارت های کاربردی به آن ها در سنین کودکی می شود که به موفقیت آن ها در زندگی پیشروی خود کمک می کند. یکی از معروف ترین این مهارت ها ، کار با چرتکه می باشد که یک راه عالی برای آموزش ریاضی و حل محاسبات از طریق سرگرم کننده به فرزندان ،محسوب می شود. در این مقاله ، شما را با چندین نکته در مورد آموزش چرتکه به کودکان ، آشنا می کنیم.

1- اصول اولیه

قبل از اینکه آموزش را آغاز کنید ، نیاز است که کودک شما نحوه شمارش را اعداد بلد باشد. ابتدا شمارش اعداد 1 تا 10 را شروع کرده و سپس تا 20 و اعداد بالاتر با ان ها کار کنید ، به خاطر داشته باشید که این مورد می تواند زمان ببرد و در طول تکرار در  ذهن کودک دلبند شما جا بیوفتد ، پس صبر داشته باشید از انجام این موضوع ناامید نشوید. هنگامی که کودک درک اولیه ای از شمارش داشته باشد، می توانند از چرتکه برای انجام محاسبات پیچیده تر استفاده کند.

2- استفاده از وسایل فیزیکی برای فهم موضوع

از اشیاء فیزیکی برای نشان دادن عملیات محاسباتی چرتکه استفاده کنید که تجسم آن چه که بر روی چرتکه انجام میگیرد در ذهن بچه ها تشکیل شود. برای مثال ، استفاده از 10 سنگریزه برای نشان دادن عدد 10 استفاده کنید. زمانی که متوجه شدند چطور با اشیاء فیزیکی شمارش محاسبه را انجام دهند ، درک بهتری از محاسبات چرتکه خواهند داشت. به یاد داشته باشید که این نکته مانند مورد قبلی به تمرین و تکرار مکرر برای دریافت نتیجه احتیاج دارد.

3- شروع با جمع و تفریق ساده

طبیعتا برای یادگیری مناسب محاسبات ، بهتر است از موارد ساده جمع و تفریق شروع کرده و به مرور زمان ، میزان دشواری آنان را بالا ببرید. برای مثال از آن ها بخاوهید که با دو عدد شروع کنند که حاصل جمع آن ها 10 می شود. در عملیات تفریق ، موقعیت هایی را ایجاد کنید که جواب آن ها 0 یا 10 باشد. بعد از کمی تمرین ، کودک شما می تواند به سادگی از چرتکه استفاده کند.

4- جمع کردن بر روی چرتکه

برای جمع دو عدد بر روی چرتکه برای کودکان ، ابتدا مهره ها را بر روی میله چرتکه بلغزانید که نشان دهنده عدد اول باشند ، سپس نقاط روی میله شماره چرتکه را یک به یک بلغزانید که نشان دهنده عدد دوم باشند. وقتی به آخرین مهره میله اعداد رسیدید، با کشیدن مهره ها به ابتدای میله اعداد، مجموع دو عدد را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید 3 و 5 را با هم جمع کنید، ابتدا مهره ها را روی میله اعداد 3 بکشید تا نشان دهنده 3 باشد. سپس، نقاط روی میله اعداد را برای 5 بکشید تا نشان دهنده 5 باشد. وقتی به آخرین مهره می رسیدید. میله شماره، با کشیدن مهره ها به ابتدای میله اعداد، 8 را به شما نشان می دهد، مجموع 3 و 5.

5- جمع دو عدد تک رقمی

برای جمع دو عدد تک رقمی با هم، ابتدا دو عدد را در کنار هم ردیف کنید. سپس یک خط زیر عدد پایین بکشید. اینجاست که شما شروع به نوشتن پاسخ خواهید کرد. در نهایت از سمت راست شروع کنید و ارقام عدد بالایی را با هم جمع کنید. این عدد را در خط زیر بنویسید. حرکت را به سمت چپ ادامه دهید و اعداد را با هم جمع کنید تا به آخر برسید. آخرین عددی که یادداشت می کنید پاسخ شماست.

6- تفریق دو عدد تک رقمی

برای تفریق یک عدد از عدد دیگر، دو عدد را در کنار هم ردیف کنید. سپس یک خط زیر عدد پایین بکشید. اینجاست که شما شروع به نوشتن پاسخ خواهید کرد. در نهایت از سمت راست شروع کنید و ارقام عدد بالا را از عدد پایین کم کنید. این عدد را در خط زیر بنویسید. حرکت را به سمت چپ ادامه دهید و اعداد را کم کنید تا به آخر برسید. آخرین عددی که یادداشت می کنید پاسخ شماست.

7- ضرب دو عدد تک رقمی

برای ضرب دو عدد در هم، ابتدا دو عدد را در کنار هم ردیف کنید تا دو عدد در هم ضرب شوند. سپس یک خط زیر عدد پایین بکشید. اینجاست که شما شروع به نوشتن پاسخ خواهید کرد. در نهایت از بالا شروع کنید و ارقام عدد بالا را در عدد پایین ضرب کنید. این عدد را در خط زیر بنویسید. حرکت به سمت راست و ضرب اعداد را ادامه دهید تا به پایان برسید. آخرین عددی که یادداشت می کنید پاسخ شماست.

8- تقسیم دو عدد تک رقمی

ابتدا یک عدد را بر عدد دیگر تقسیم کنید، دو عدد را در کنار هم ردیف کنید. سپس یک خط زیر عدد پایین بکشید. در نهایت از بالا شروع کنید و ارقام عدد بالا را بر ارقام عدد پایین تقسیم کنید. اینجاست که شما شروع به نوشتن پاسخ خواهید کرد.

کلام آخر

امیدواریم که نکات اشاره شده ، به شما در فرایند یادگیری چرتکه به فرزندان خود کمک کند. یادگیری چرتکه در زندگی کودکان شما نقش داشته و باعث پیشرفت و موفقیت های آنان در زمینه های مختلف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *