دسته‌بندی نشده

آموزش هوش مصنوعی برای کودکان

آموزش هوش مصنوعی برای کودکان:

در این مقاله ابتدا درباره هوش مصنوعی صحبت می کنیم و سپس درباره آموزش هوش مصنوعی  کودکان بحث می کنیم و منابعی را جهت آموزش این علم به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود:

هوش مصنوعی چیست؟

به زبان ساده هوش مصنوعی شاخه ای از علم کامپیوتر می باشد که در آن کامپیوترها مانند انسان رفتار می کنند.برای اینکه مانند انسان رفتار کنند  نیاز دارند که ادارک داشته باشند و توانایی تصمیم گیری داشته باشند.ماشینها یادمیگیرند که الگوها را تشخیص بدهند و طبق آن تصمیم بگیرند. زبان برنامه نویسی پایتون نقش مهمی در هوش مصنوعی داشته است.

چرا هوش مصنوعی برای کودکان مهم می باشد:

کودکان مهارتهای متفاوتی را در دوره های مختلف زندگی خود کسب می کنند.از سن 7 سالگی تا 15 سالگی.بچه ها منظقی می کنند و قدرت استدلال آنها افزایش پیدا می کند.این دقیقاً سنی است که ما می توانیم آنها را با مفاهیم هوش مصنوعی آشنا کنیم.آموزش هوش مصنوعی به کودکان کمک می کند تا تفکر انتقادی خود را گسترش داده و استعدادهای خود را کشف کنند.

نمونه هایی از هوش مصنوعی در زندگی واقعی:

هوش مصنوعی در زندگی ما هر روزه کاربرد دارد. به مثالهای زیر توجه کنید و ببینید که هوش مصنوعی  چه تاثیری در زندگی شما دارد:

1 – دوربینهای مداربسته

2 – گوگل مپ

3 – سایت آمازون و نتفلیکس

4 – خانه های هوشمند

5 – ماشینهای خودران

5 منبع اصلی برای یادگیری هوش مصنوعی به کودکان:

Machine Learning for Kids

این سایت یکی از مهمترین وب سایتها برای آموزش هوش مصنوعی به کودکان می باشد.کودکان توسط عکس متن و اعداد و صدا هوش مصنوعی را یاد می گیرند.زیباترین قسمت این سایت این است که می توان از وب کم استفاده کرد.

Experiments with Google

این سایت یکی دیگر از سایتهای مفید در این زمینه می باشد و مجموعه ای می باشد که کودکان به راحتی در خانه می توانند از ان استفاده کنند.به عنوان مثال ماشینهای یادگیرنده مانند ماشین لرنینگ هستند و می توانند عکس و صدا را تشخیص دهند.سریع نقاشی بکشید.کجا ماشینها می توانند نقاشی شما را مانند یک انسان تشخیص دهند.هوش مصنوعی می تواند قدم بعدی شما در نقاشی را حدس بزند.

Cognimates

از دیگر پلت فرمهای آموزش هوش مصنوعی می باشد و که آموزش می دهد تا بازی طراحی کنید و آموزش  هوش مصنوعی دهید.

آموزش هوش مصنوعی کودکان

AI 4 children

در این سایت از ابزار ماشین لرنینگ استفاده می شود

Tensorflow

این یک منبع آنلاین می باشد که توسط گوگل ارائه شده است و کمک می کند تا فرزند شما در زمینه هوش مصنوعی یک متخصص شود.

چه طور به فرزند خود هوش مصنوعی را آموزش دهیم:

شاید در زمینه هوش مصنوعی به کودکان در ابتدا باید ابزار هوش مصنوعی را به آنها نشان دهیم و بازخورد آنها در زمینه کار کردن آنها سوال کنیم.کودکان در این زمینه باهوش هستند.اگر چه در این زمینه هزاران راه برای یاد دادن به کودکان وجود دارد مانند ویدیوهای یوتیوب و یا دانلود اپلیکیشن های مخصوص در این زمینه اما بهترین راه استفاده از کلاسهای رباتیک برای کودکان می باشد زیرا به آنها یاد می دهد و هم از یدگیری را برای آنها به تفریح تبدیل می کند.

خلاصه:

برای تبدیل کردن کودک خود به یک شخص زیرک در آینده باید کودک شما با هوش مصنوعی آشنا شود.در این مقاله 5 منبع مهم یادگیری موش مصنوعی را به شما معرفی کردیم که کودک شما را مشتاق به مسایل هوش مصنوعی خواهد کرد.

منبع:https://brightchamps.com/blog/5-best-ai-resources-for-kids/

بیشتر بخوانید…

2 دیدگاه در “آموزش هوش مصنوعی برای کودکان

  1. مهین گفت:

    خیلی عاااالی بود

    1. سلامت باشید ، خوشحالیم که مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *